måndag 28 februari 2011

Inte bara

Jag är inte bara mamma, jag är yrkeskvinna också, eller tvärtom. Jag är inte bara yrkeskvinna, jag är mamma också......hur man än vrider och vänder på det är det en ny situation. Och var hittar man tiden?????

Har aldrig riktigt förstått det där innan, hur man inte kan hinna allt man vill. Men jag gör så gott jag kan, försöker att glömma det dåliga samvetet och kämpar på. Och då kommer väl någon med en fantastiska kommentaren, men du har ju bara ett barn, vänta tills du har flera!!!!!

JA JA JA, det är säkert värre, men detta är en ny sitiation för mig.

Och jag har i alla fall hittat en ny hobby (ja idrott är nog för tidigt att kalla det, för jag är inte så bra så jag svettas än), det är längdskidor. Ja ni läste rätt, tjejen som blev tvingad runt Åttagårdsskolan på längdskidor, och senare ljög för sin lärare att hon hade minsann inga längdskidor, har nu blivit helt fast i valla- och spårträsket. Det är så kul, och nu har jag ju till och med mina egna skidor.

Så inför morgondagen är nu bilen lastad med skidor och stavar, underställ och äggsmörgås. För imorgon ska här maximeras tid, skidåkning innan jobbet!!!
Ingen skidåkare, men väl en glidare!!!

5 kommentarer:

  1. Åh så kul med skidor. Jag skulle också vilja kunna åka. Trodde att jag skulle komma iväg någon gång i år men icke... jag kan inte ens skylla på att jag har barn eller annat som tar upp mycket tid.

    Usch, jag är bara lat helt enkelt. Där kom lite dåligt samvete fram. När man har tid kan man vara väldigt dålig på att utnyttja den.

    Och jag förstår dig att det är tufft att hinna med som mamma även om man "bara" har ett barn.

    SvaraRadera
  2. Åhnej -Det kommer alltså inte räcka med "bara" ett barn för att förstå allt det där som man helt plötsligt förstår när man fått barn -man måste ha flera barn! :-O Vojne vojne... Hur ska jag klara fler födslar?!? ;)

    SvaraRadera
  3. Haha kan inte låta bli att skatta åt Astrids inlägg.
    Förstår att det är fullt upp. Själv tycker jag det är svårt att hinna allt nu o då tar jag "bara" hand om mig själv...
    Men du får absolut inte känna press från oss i din omgivning! Vi finns här oavsett! Gör det du vill, kan o orkar göra!

    SvaraRadera
  4. Vet ni vad, tror allt handlar om prioritering, oavsett barn eller ej :-) så det är lugnt Ass, tror det räcker med ett!!!! (känns så i alla fall :-) )

    PS. Idag blev jag svettig i spåret, så nu kanske det är en idrott för mig med...

    SvaraRadera
  5. Hurtigt värre! Låter skoj :) (skidåkningen alltså)

    SvaraRadera