tisdag 4 december 2012

Lego, leggings och Sofie Fahrman

Vi leker mycket med lego nu här hemma. Helst ska det byggas kyrkor, hmmm C är väldigt influerad efter dopet. Och intill kyrkan ska det alltid gå att landa med ett flygplan som också det ska byggas i lego, tur att det finns ritningar. Härom dagen då vi satt och lekte med det vi byggt säger C till mig:
"Mamma du kan flyga lite till för jag tror du glömde din väska, så flyg och hämta den"
Jag svarar:
"Ok, nu har jag hämtat den"
C fortsätter:
"Nu glömde du plånboken också, du får flyga och hämta den"

Jag kan inte förstå var han får allt ifrån.........(för det har väl aldrig hänt mig i verkligheten vad jag kan minnas...)

Kyrkan och den stolte byggherren


Sen kan man ju inte alltid leka med lego när man är hemma så igår var vi där igen - i leggingsens och de förkorta tröjornas paradis. Öppna förskolan. Detta är ingen fördom utan sanning, det kan bero på att jag är ca 10 år äldre än övriga mammor, eller så är det bara så att jag inte klarar av detta "mode". Ja det är skönt med leggings, det har jag alltid tyckt och kommer alltid att tycka MEN man tar inte en kort tröja till........hursom helst så är det ett bra ställe att leka av sig på.

Då man är hemma blir det ju även gärna så att TV:n står på. För ett tag sen var Sofie Fahrman gäst hos Malou efter tio (ja ett tant-program jag vet, men vad gör man annars...). Malou frågade då henne hur hon håller sig så fräsch och tränad då svarade hon: Ja det är ju inte lätt jag är ju 33 nu...grrrrrrrrr.
Vadå 33, det är väl ingen ålder eller - ja inte har då jag gett upp i alla fall. Som en kompis alltid säger:
"Du försöker ju i alla fall" :-)

1 kommentar:

  1. Hihi - barn har ju en väldig förmåga att snappa upp saker :-)

    Axel sa härommånaden när han hade slagit sig:
    - Jag har så jävla ont.

    En gång i affären så sa han högt och tydligt:
    - Farfar är full!

    SvaraRadera