söndag 17 oktober 2010

Tålamod

Är det någon som har lite tålamod över och som skulle kunna tänka sig att skänka lite till en bättre behövande???

Det sägs ju att man får bättre tålamod då man skaffar barn. Det är ett av dom mest osanna påståenden jag någonsin hört.....Idag skulle jag ta mig ca 20 mil i bil tillsammans med C. Vi packade in allt och gav oss iväg (ja jag hade timat så han hade ätit och skulle vara trött..). Vi kom 1 kilometer sen var det dags för första stoppet, i med napp sjunga lite och så drog vi vidare. Efter ca 5 kilometer var det dags igen, i med nappen ännu en gång, denna gången hjälpte det tyvärr inte med sång...hmmm fick ta till det hårda artilleriet, ta upp ur barnstolen gå ett varv runt bilen, ja vi hade ju iallafall tur med vädret! Sen bar det av igen, efter nästan 3 mil var det tvärstopp, det var helt hysteriskt i baksätet. Stannade ytterligare en gång, upp ur barnstolen, i igen, starta bilen, vrålskrik! Nu fanns det inte mycke tålamod kvar hos en trött genomsvett mamma. Vi körde helt enkelt vidare, trots skrik, jag sjöng så högt jag kunde och till slut blev det tyst i baksätet, han sov, äntligen! Där satt jag, hes av all sång, tryckte gasen i botten och körde. Och ja, nu är vi iallafall hemma igen.

3 kommentarer:

  1. Du hade ju tålamod nog att klara av situationen och det tycker jag är jättebra! Tycker det låter som du gjorde det väldigt bra faktiskt!

    SvaraRadera
  2. Ha ha snälla ni är, ni skulle sett mig :-)

    SvaraRadera