onsdag 20 mars 2013

Rutiner

Vad är egentligen en rutin, så fort jag tror vi har någon form av rutin här hemma så bryts den. Kanske är det just det som är definitionen av en rutin, att den kan brytas, eller?

Detta är just nu vår morgonrutin i alla fall.

Frukost 1
Frukost i turordning. C får först (lugnast så). Och där kan vi snacka om rutin, macka med smör, jordgubbsfil och ett glas vatten, aldrig någonsin något annat.

Därefter om tid finns är det min tur att slänga i mig något. Om inte annat minst en kopp kaffe.

Sedan är det E`s tur, inte alltid att vi hinner käka gröt innan dagislämning, lite körigt ibland.
Frukost 2
Då är det tur att storebror är hjälpsam. Observera att bägge barnen iaf har kläder på sig (och har ätit...).

Har aldrig trott att jag är en rutinmänniska, men där får jag nog ändra mig lite. Det är faktiskt ganska skönt när allt flyter på i ungefär samma takt. Skulle nog till och med kunna tänka mig lite mer rutiner, men det lär nog aldrig hända......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar