fredag 17 september 2010

Varför varför varför...

....lyckas jag alltid ställa till det för mig? Nu har det hänt igen, aaaah kom med något nytt tänker ni. Och det är faktiskt precis vad det är, för det är första gången som detta hänt mig. (Om man bortser från att jag tappade min plånbok med min första lön i när jag var 12) Som ni förstår har jag blivit av med min plånbok, eller faktiskt lite värre min korthållare.

Som den snälla trevliga kollega jag är skulle jag när vi åkte hem på tåget i onsdags gå och köpa oss varsin kopp kaffe och chokladbit. Ni som brukar åka tåg vet att man då kan få en liten box att lägga alltihop i, jättesmidigt. Javisst så länge man endast lägger ner kaffet och chokladen och INTE korthållaren. Det råkade jag göra och där blev den såklart kvar........tillbringade hela eftermiddagen igår med att spärra kort och försöka få tag i SJ hittegods, när jag väl lyckades med det så fick jag svaret, ja det kan ta upp till två veckor innan vi får hit det....WOW ännu mer pluspoäng till SJ!!!! Vem vågar chansa på att ingen tagit ens kort i två veckor??

Detta har jag i alla fall kvar, men får ju glädja sig åt det lilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar