fredag 3 december 2010

Arlanda-Linköping

Ja hur långt är det däremellan, max 25 mil. Och det har nu gått två dygn och min väska har fortfarande inte kommit hem!!!!

Det var en hemresa som heter duga när vi åkte hem från Oslo i onsdags (har varit på väg på jobb igen). Det startade med att min kollega glömde sin dataväska på kontoret där vi varit (ja kors i taket att det inte var jag). Den kom sedan med och vi hoppade på flygtåget. Väl på Gardermoen skulle vi käcka in, då visade det sig att vi var bokade på en resa den 30 december......hmmm då ska inte jag åka från Oslo iallafall. Efter mycket om och men kom vi med på planet - skönt tänkte vi, nu kan väl inget mer gå fel!!!!!!

När vi landade kom aldrig min väska......tåget var försenat.......men det löste vi genom att ta en hyrbil. Väl på väg hemåt ringde dom och sa att dom hittat min väska, det var inte direkt läge att vända, något som jag ångrar nu, två dygn efter att vi kom hem och jag sitter fortfarande utan min väska. Enligt någon som trodde dom visste så kunde den vara i Köpenhamn......och där gör definitivt inte mitt smink, min parfym, schampo, vinterkängor och plattång nytta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar