lördag 18 december 2010

Man tager vad man haver

Det är vissa saker man bara ska göra, speciellt om man har barn (ja ja han är inte så gammal, men ändå). En av dessa grejer är att baka julgodis. Detta skulle vi (C och jag) göra idag. Ni som känner mig vet att detta är inte riktigt min grej, men jag skulle ge det ett försök, hade ju hittat ett enkelt recept i alla fall. Sagt och gjort vi startade.......som sagt det är ju inte helt min grej så jag hade givetvis inhandlat lite fel saker.
  1. Man skulle haft limeskal, det hade vi inte, men jag hittade en grape i kylen (vet inte hur länge den legat där men nu kom den till användning)
  2. Man skulle visst haft bakplåtspapper, det hade vi inte heller, men det funkade med folie
  3. Jag hade köpt för lite vit choklad (fick dra ner de andra ingredienserna lite)
Men här kommer i vart fall resultatet, och ja, jag har provsmakat och dom var skitgoda!
Vårt julgodis (utan lime men med grape)

3 kommentarer:

  1. Julgodis hör julen till och jag tycker det låter som att du gjorde det jättebra!

    SvaraRadera